Linkbuilding: Porovnání verzí

Z Seopedia
Přejít na: navigace, hledání
(Odkazy za sociálních sítí)
Řádka 107: Řádka 107:
  
 
=== Odkazy za sociálních sítí ===
 
=== Odkazy za sociálních sítí ===
Sociální sítě jsou v dnešní době velice důležité a pokud chcete mít zdravý [[odkazový profi]], tak se bez nich neobejdete.  
+
Sociální sítě jsou v dnešní době velice důležité a pokud chcete mít zdravý [[odkazový profil]], tak se bez nich neobejdete.  
  
 
==== Facebook ====
 
==== Facebook ====

Verze z 20. 12. 2012, 00:09

Linkbuilding je proces vytváření zpětných odkazů. Můžou vznikat přirozeně, cíleně tvořeny anebo automaticky. Důvodem je snaha získat větší autoritu u vyhledávačů, přivést na své stránky nové návštěvníky anebo prosazovat svou značku na trhu.

Přirozený linkbuilding

Přirozený linkbuilding předpokládá, že spokojení návštěvníci budou dále doporučovat obsah na vašem projektu. Na těchto doporučeních v podstatě vznikla myšlenka Google Page Rank.

Výhody

  • S tím jak projekt roste, zvětšuje se i šance, že někdo na něj vytvoří zpětný odkaz.
  • Přirozeně vytvořené odkazy tvoří dobrý odkazový profil. Minimalizuje se tak možnost penalizace vyhledávačů.
  • Dobře šiřitelný obsah jako například virální videa mají velkou šanci na získání zpětných odkazů ze sociálních sítí.

Nevýhody

  • Malé a začínající projekty si nemohou dovolit vsázet na přirozený linkbuilding.
  • Nad přirozeným linkbuildingem nemáte kontrolu. Může se tak stát, že váš nový web skončí v sandboxu.
  • Přirozený linkbuilding u začínajících projektů téměř nikdy nedosáhne stejné intenzity jako cílený.

Cílený linkbuilding

Cílený linkbuilding je v podstatě ruční práce, kdy se do toho sami pustíte. Upozorníte na svůj projekt známé, kolegy či další členy komunity. Dále pomocí dalších různých metod se zasadíte o vytvoření dalších odkazů.

Obchodování s odkazy

Mezi nejstarší způsoby jak získat zpětný odkaz je obchodovat s někým jiným. Google považuje prakticky jakoukoliv formu za black hat SEO a hrozí vám za něj penalizace. Nejčastější formou je ztráta Google Page Rank. Správně by jste každý takovýto odkaz měli opatřit atributem nofollow.

Výměna odkazů

Výměna odkazů je všeobecně považována za přípustnou metodu linkbuildingu, ovšem pravdou je opak. Pokud s někým měníte odkaz dopouštíte se minimálně manipulace s ranky. Nebuďte tak překvapeni, že přijdete o Google Page Rank.

Osobně si nemyslím, že by to bylo až tak tvrdě postihováno. Zvláště u blogů je dobrým zvykem odkazovat na spřátelené blogery. Myslím si, že míra tolerance u Google i Seznam je zde slušná a pokud zároveň nebudete škádlit hada bosou nohou pomocí jiných metod tak by jste se měli udržet ve vodách gray hat SEO.

Nákup odkazů

Pokud začínáte zřejmě si s vámi nikdo měnit odkaz nebude chtít, anebo si prostě na stránku nechcete dávat cizí odkaz. Do hry tak vstupuje možnost si přes speciální systémy na nákup odkazů. Popřípadě můžete oslovit tématické weby s dobrou nabídkou.

Jestliže Google zjistí, že odkazy prodáváte přijde penalizace. Ta může mít následující podoby:

Google

  • Vynulování Google Page Rank.
  • Snížení odkazové hodnoty z vašich stránek na 0.

Seznam

  • Snížení odkazové hodnoty z vašich stránek na 0.
  • Penalizace stránky ve vyhledávači.

S jinými druhy penalizace jsem se za prodej odkazů nesetkal.

Pokud odkazy nakupujete existuje potenciální riziko penalizace. Ovšem to je u nás v České Republice sporné a zůstává v teoretické rovině, protože nemůžete být postihováni za to, že na vás někdo účelně tvoří zpětné odkazy. Ovšem nemožné to není.


Registrace do katalogů

registrace do katalogů u nás má dlouholetou tradici. katalog stránek jsou seznamy stránek, tříděné podle určitých kategorií. Do nich můžete většinou zdarma vložit svou stránku. Vyplnit o ní klíčové informace a po schválení se pak objeví zápis v katalogu. Poměrně jednoduše tak jde získat rychle zpětný odkaz.

Publikace článků

Publikace článků o vašem projektu je stále oblíbenou záležitostí v České Republice. Slouží hlavně k získání návštěvnosti - forma reklamy. V moderním linkbuildingu však slouží i k budování odkazového profilu. Takovéto odkazy mají velmi slušnou hodnotu, protože když už o vás někdo napíše článek, znamená to, že jste jej zaujali.

Guest Blogging

Guest blogging je poměrně nová záležitost v České Republice. V podstatě se s někým domluvíte, že mu napíšete článek a na oplátku z něj získáte zpětný odkaz.

Placené reklamní články

U navštěvovaných odborných blogů, magazínů či portáků se jedná o oblíbenou formu reklamy. Dokáže oslovit větší skupinu lidí, kteří jsou často imunní na běžnou formu reklamy. Cena navíc vychází často o dost lépe než oblíbený Pay Per Click. Placené reklamní články jsou často nabízené jako takzvaná Pay Per Post služba.

Reklamní články zdarma

Existují weby, které poskytují publikování reklamních článků zdarma. Často jsou mylně označovány jako PR weby. Většinou fungují na systému WordPress. Některé publikují cokoliv co do nich uživatel vloží, jiné vyžadují originální obsah, anebo mají jiná hodnotící kritéria. Obecně jsou vytvářeny pouze za účelem hromadění unikátního obsahu.

Komentáře

Komentáře na diskuzních fórech

Komentáře na diskuzních fórech jsou důležitou součástí odkazový profil. Pokud se o vás nemluví, zřejmě nejste dostatečně autoritativní pro dobré pozice ve vyhledávačích. Tento druh linkbuildingu je oblíbený, protože přináší okamžitý efekt v podobě cílené návštěvnosti. Jinými slovy pokud někdo potřebuje kde sehnat modré tepláky a vy mu poradíte eshop těžko to může být považováno za SPAM a je zde šance, že si je dokonce zde koupí.

Komentáře pod články

Odkazy se často vkládají i na blogy a magazíny pod samotné články. Opět platí, když se to dobře udělá a nepřehání efekt je často okamžitý v podobě dobře cílené návštěvnosti.

Odkaz v podpisu nad/pod článkem

Většina CMS umožňuje připojit ke komentáři i informace o komentujícím. Většinou je to jméno/přezdívka, email a adresa webu. Modernější IT blogy postavené WordPress používají i plugin na RSS feed či Twitter.

Ve většině případů se promění naše přezdívka/jméno na odkaz. Tady je problém s obsahem. Aby se zvýšil "domnělý SEO" efekt spousta lidí se podepisuje nadpisem svého webu, což je všeobecně považováno za velice neslušné. Ovšem v České Republice je míra tolerance poměrně vysoká a v případě kvalitního příspěvku se to zas až tolik nebere.

Implicitně mají v šablonách CMS šablony nastavený atribut u zpětných odkazů na nofollow.

SEOmaty

Existují různé automatizované systémy na hodnocení čehokoliv. Fungují na formě generování stránek. Pokaždé, když vytvoří z dostatečného množství dat unikátní stránku, získají tím další k zaindexování. V podstatě se jedná o linkfarma. Statistiky z vašeho webu vytvoří novou stránku k zaindexování a vy z ní získáte zpětný odkaz. O nic dalšího zde většinou nejde. Někdy se data ze SEOmatů využívají i k hromadění informací k budoucím analýzám firem.

Profilový spam

Profilový SPAM slouží k budování zpětných odkazů z profilů na různých službách, které vám umožní vytvořit si takzvanou stránku o mě. Umí to například většina diskuzních fór.

RSS agregátory

RSS agregátory jsou automatizované systémy, které agregují data z vašich stránek svým návštěvníkům. Stačí do nich registrovat váš RSS kanál, přidat pár doporučujících informací a máte hotovo. Tato metoda je navíc vhodná k získávání návštěvníků.

Odkazové služby

Odkazové služby umožňují sdílet odkazy na nové články, obrázky anebo videa. Často obsahují i různé formy hlasování, které určují pořadí vašeho příspěvku.

Minisite

Minisite patří mezi náročnější metody linkbuildingu. Je nutné si uvědomit, že když si vytvoříte podpůrnou stránku musíte i k ní získat zpětné odkazy. Tady často vstupují do hry různé formy spamu.

Existuje velké množství technického provedení minisite. Můžou být navzájem propojené, mít určitou hierarchii anebo doslova vnořené do už existujících projektů.

Podpůrné blogy

V poslední době jsou nejrozšířenější podpůrné blogy. Díky automatickému software je dokáží vytvářet specializované skupiny po desítkách a za použití dalšího software jim budovat i zpětné odkazy, prostě vše co k nim je potřeba.

Podpůrné blogy ovšem nemusí být nevalné kvality. Některé firmy je využívají k speciálním propagačním akcím, anebo na ně dávají obsah, který by mohl poškodit jejich hlavní web. Příkladem je třeba eshop, kde jsou produkty s konopí. Podpůrný blog bude vysvětlovat vše kolem konopí a jeho léčivých účincích. Pokud by tyto informace byly na eshopu, mohli by jej vyhledávače označit jako nevhodný pro mladistvé.

Podpůrné minisite

Na rozdíl od blogů, kde se počítá s pravidelnou aktualizací, jsou vlastně konečným produktem. Nepotřebují tak složitější CMS. Ušetříte tak systémové prostředky na databázi. Dokonce mohou fungovat jen na HTML. Díky tomu stačí levný webhosting.

Podpůrné minisite mají rozsah od jedné do několika desítek stránek. Důraz se klade hlavně na co možná největší optimalizace onpage faktorů.

Podpůrné stránky na bezplatných službách

Bezplatné služby jako blog.cz jsou ideálním místem pro vytváření jednoduchých minisite. Pokud nepočítáme náklady na vytvoření a případnou aktualizaci jsou v podstatě zdarma. Navíc žádný z webů na bezplatných službách nezačíná od nuly. Vždy se objeví v statistikách či katalogu dané služby, což mu zvedá autoritu.

Odkazy za sociálních sítí

Sociální sítě jsou v dnešní době velice důležité a pokud chcete mít zdravý odkazový profil, tak se bez nich neobejdete.

Facebook

Odkazy na Facebooku získáváte buď komentováním zpráv či multimédii, které jsou otevřené světu a zároveň musí být i váš komentář otevřen světu anebo z Facebook stránek/skupin. Ty také nesmí být uzavřené. Základem je tedy váš otevřený profil, kam si mimochodem můžete také dát odkaz na vaše stránky. Tento profil potřebuje nějaké přátelé, aby jej vyhledávače začali brát vážně. Ideální je tak vytvořit si nový a narychlo poshánět lidi z nějakých Facebook her, kteří se shání na stránkách k nim. No a pak už stačí jen házet odkazy kam bude potřeba. Obecně se ještě doporučuje, nechat účet trochu "odstát".

Twitter

Twitter je na rozdíl od Facebooku otevřenější a doporučení z něj mají slušnou váhu na Google. Ovšem otázkou je kolik lidí dá vašemu postu retweet. Mimo přínosu z hlediska linkbuildingu získáte i návštěvníky.

Google plus

Google plus je sociální síť zastřešená společností Google. Už teď mohou tlačítka +1 ovlivnit výsledky vyhledávání až o 20%. Je tedy dobré si zde budovat reputaci jako autor a také přes ní sdílet odkazy. Opět ideálně vše otevřené. Na rozdíl od Facebook a Twitter je zde více dbáno na falešné účty, takže to může být problém.