Patičkový odkaz: Porovnání verzí

Z Seopedia
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka: '''Patičkový odkaz''' (anglicky Footer links) je externí zpětný odkaz umístěný v spodní částí stránky. Většinou je vkládán do šablony a tak se nach…)
 
Řádka 1: Řádka 1:
'''Patičkový odkaz''' (anglicky Footer links) je externí [[zpětný odkaz]] umístěný v spodní částí stránky. Většinou je vkládán do šablony a tak se nachází napříč celým webem (takzvaný [[Sitewide link]]). V minulosti se jednalo o oblíbenou a poměrně efektivní metodu [[linkbuildingu]]. V současné době je však nevhodný jak pro [[Seznam|Seznam.cz]] tak i [[Google]].
+
'''Patičkový odkaz''' (anglicky Footer link) je externí [[zpětný odkaz]] umístěný v spodní částí stránky. Většinou je vkládán do šablony a tak se nachází napříč celým webem (takzvaný [[Sitewide link]]). V minulosti se jednalo o oblíbenou a poměrně efektivní metodu [[linkbuildingu]]. V současné době je však nevhodný jak pro [[Seznam|Seznam.cz]] tak i [[Google]].
  
 
== Seznam ==
 
== Seznam ==

Verze z 21. 9. 2013, 21:57

Patičkový odkaz (anglicky Footer link) je externí zpětný odkaz umístěný v spodní částí stránky. Většinou je vkládán do šablony a tak se nachází napříč celým webem (takzvaný Sitewide link). V minulosti se jednalo o oblíbenou a poměrně efektivní metodu linkbuildingu. V současné době je však nevhodný jak pro Seznam.cz tak i Google.

Seznam

Seznam masivně penalizoval takzvané SEO lišta, což byly proužky plné odkazů. Ve většině případů se nacházely v horní části stránek. Tomuto prostoru vždy Seznam dával poměrně velkou hodnotu. Není mi známo, že by ale za patičky, které nejsou zapojené do výměnného systému byla někdy penalizace. V každém případě čím níže a méně výrazný odkaz je, tím menší bude mít zřejmě váhu. Nějaká tam ale bude. Zvažte proto zdali vám takovéto odkazy za to stojí a jestli podstoupíte riziko i v Google.

Google

Google nedoporučuje tento druh odkazu používat. V případě, že jste například tvůrcem šablony a chcete si do patičky dát svůj podpis, například z důvodu reklamy, vždy sáhněte po nofollow.

Tento druh linkbuildingu vám může rozhodit odkazový profil a také vést k problémům s algoritmem Penguin. Důvodem je, že v rámci celého webu budou mít odkazy jeden a ten samí text. Pokud za každou cenu takovýto odkaz chcete, zvažte zdali raději nenahradit klíčové slovo například adresou vašeho webu.

Bing

Kdo ví...