PageRank sculpting: Porovnání verzí

Z Seopedia
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka: '''PageRank sculpting''' je Black Hat Seo technika jejíž cílem je směřování linkjuice. V podstatě jde o úmyslnou distribuci page ranku jen přes určité od…)
 
 
Řádka 1: Řádka 1:
'''PageRank sculpting''' je [[Black Hat Seo]] technika jejíž cílem je směřování linkjuice. V podstatě jde o úmyslnou distribuci page ranku jen přes určité odkazy. Je toho docíleno pomocí tagu [[nofollow]], který se přidává na všechny odkazy, které nechceme aby vedli linkjuice. Například všechny externí. Linkjuice se pak drží jen v rámci webu. Důsledkem by mělo být, že všechny stránky webu mají stejný Google Page Rank.
+
'''PageRank sculpting''' je [[Black Hat SEO|Black Hat Seo]] technika jejíž cílem je směřování linkjuice. V podstatě jde o úmyslnou distribuci page ranku jen přes určité odkazy. Je toho docíleno pomocí tagu [[nofollow]], který se přidává na všechny odkazy, které nechceme aby vedli linkjuice. Například všechny externí. Linkjuice se pak drží jen v rámci webu. Důsledkem by mělo být, že všechny stránky webu mají stejný Google Page Rank.
  
 
== Teorie a praxe ==
 
== Teorie a praxe ==

Aktuální verze z 1. 6. 2013, 16:01

PageRank sculpting je Black Hat Seo technika jejíž cílem je směřování linkjuice. V podstatě jde o úmyslnou distribuci page ranku jen přes určité odkazy. Je toho docíleno pomocí tagu nofollow, který se přidává na všechny odkazy, které nechceme aby vedli linkjuice. Například všechny externí. Linkjuice se pak drží jen v rámci webu. Důsledkem by mělo být, že všechny stránky webu mají stejný Google Page Rank.

Teorie a praxe

Jak už bylo zmíněno teoreticky by se cílenou distribucí mělo dosáhnout nahromadění linkjuice a v konečném důsledku i page ranku. Ten pak mohl být cíleně distribuován platícím klientům.

Takhle to ze začátku opravdu fungovalo. Ovšem neexistoval nofollow, který byl uvedený až v roce 2005, takže externí odkazy nebyly proklikatelné anebo se experimentovalo s javascriptem. Google na to reagoval a vytvořil takzvaný boredom factor (faktor nudy), na který se dnes odkazuje jako decay factor. Ten náhodně znehodnocoval externí odkazy o 10 - 15%.

Pak v roce 2005 přišel nofollow. Ten nepřenášel page rank a dokonce ani anchor text.

PageRank sculpting se stal poměrně velkým problémem, když se začal využívat nofollow v dobré víře. Například tu byly diskuzní fóra, která nechtěla indexovat různé přehledy příspěvků kvůli duplicitě. Ovšem z venku to vypadalo, že si chtějí jen zvyšovat Page Rank. Obecně totiž platí pravidla, že to co je na očích lidem by měl vidět i robot. Ovšem majitel diskuzního fóra nechtěl, aby se mu roboti potloukali například ve výpisu nových příspěvků, ale procházely fórum jako takové přes podsekce.

Jak je to dnes

Obecné doporučení Google je nechat interní odkazy bez nofollow. Vůbec se tím nezabývat. Místo toho využívat noindex.

U externích odkazů je zase doporučení dávat nofollow na všechnu reklamu a potenciálně nebezpečný obsah.

V současné době už weby nejsou penalizovány v takové míře za PageRank sculpting, protože se vyhledávače už k nofollow staví úplně jinak než dříve. Popravdě jsem o takovéto penalizaci už dlouho neslyšel. Odkazy s nofollow jsou důležitou součástí odkazového profilu každého webu.

Jak se dělá PageRank sculpting

Ačkoliv je dnes tato technika považována spíše za mrtvou, stále se používá k distribuci linkjuice a někteří SEO šamani jí považují za stále funkční. Většinou se využívají následující metody: