Inbound marketing

Z Seopedia
Verze z 1. 7. 2014, 23:02, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: '''Inbound marketing''' je způsob oslovení potenciálního zákazníka přiblížením značky (brandu). Snažíme se jej zaujmout obsahem, docílit toho, aby zákazn…)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Inbound marketing je způsob oslovení potenciálního zákazníka přiblížením značky (brandu). Snažíme se jej zaujmout obsahem, docílit toho, aby zákazník projevil intenzivní zájem o produkty, služby ale i samotnou značku. Učíme jej a dáváme mu nahlédnout do zákulisí. Opakem je outbound marketing, který se snaží rychle a efektivně oslovit masy.

Často je mylně inbound marketing považován za všechno, co je online a zdarma (SEO, zápis do firemních katalogů). Ve skutečnosti je inbound marketing nákladná záležitost, protože aby bylo dosaženo potřebného efektu je nutné investovat poměrně velké množství prostředků do příprav, kvalitního obsahu a testování viz. Obsahový marketing.

Inbound marketing nejčastěji využívá:

Rozdíl mezi Inbound a Outbound marketingem

Inbound Outbound
Komunikace probíhá oběma směry (reakce na komentáře, sociální sítě, vytváření obsahu na přání) S komunikací se vůbec nepočítá.
Zákazníci přichází z různých zdrojů (vyhledávače, sociální sítě, recenze) a jsme připraveni s nimi i tak dále pracovat. Víme odkud přišli a co hledají. Návštěvníci přichází na základě reklam z billboardů, televize anebo tištěných novin. Pokud nemáme konkrétní kampaň nic o nich nevíme.
Náš vztah s potenciálním zákazníkem budujeme na informacích, které jsme mu na začátku předali. Zákazník o nás prakticky nic neví.
Marketing je postaven na zajímavostech, rozšiřování vědomostí anebo zábavných informacích. Marketing je postaven na masivním oslovení.