Pay Per Post: Porovnání verzí

Z Seopedia
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka: placeholder)
 
Řádka 1: Řádka 1:
placeholder
+
'''Pay Per Post''' (zkráceně ''PPP'') je označení formy reklamy, kdy dostanete zaplaceno za publikování textu na vašich stránkách.
 +
 
 +
== Princip fungování Pay Per Post ==
 +
'''Pay Per Post''' je u nás známý jako "napiš reklamní článek a publikuj". Ve většině případů je kladen větší důraz na sílu zpětných odkazů, než na využití reklamního potenciálu. Takové "legální" prodávání zpětných odkazů. Často se jako důvod udává nedostatečný počet kvalitních blogů či magazínů a malá velikost trhu.
 +
 
 +
=== Trh mimo reklamní systémy ===
 +
Mimo reklamní systémy je tento způsob reklamy poměrně rozšířený nejen u menších a středních webů. Publikování propagačních článků využívají i velké servery. Ovšem tady jde výslovně jen o publikování. Článek musí dodat inzerent.
 +
 
 +
U menších a středních webů většinou píše propagační články přímo majitel anebo někdo z redakce. Pokud jsou tématické, často jsou maskovány jako rozhovory, recenze anebo úvahy. Zvyšuje se tak jejich reklamní potenciál.
 +
 
 +
=== Určování ceny ===
 +
Určování ceny u reklamního článků je občas celkem záludné. Samotní tvůrci obsahu často neumí přesně odhadnout sílu a naopak inzerenti nevědí, co mohou očekávat. Může tak vzniknout celkem paradoxní situace, kdy se ani jedné straně do toho nechce.
 +
 
 +
==== Ceny podle ranků ====
 +
U menších webů se určuje cena podle teoretické síly zpětných odkazů z nich. Odkazy z článků mají větší váhu, ve většině případů jsou tématické a také zůstanou na webu natrvalo. Na cenu má vliv i lukrativnost oboru. Stále častěji se do konečné ceny promítá i [[Citation flow]] a [[Trust Flow]] - metrika MajesticSEO.
 +
 
 +
Přibližné určování ceny. Prosím berte jen orientačně.
 +
 
 +
{| class="wikitable"
 +
|+Přibližná cena reklamního článku podle srank
 +
|-
 +
|Srank
 +
|Cena
 +
|-
 +
|1
 +
|< 50
 +
|-
 +
|2
 +
|50 - 100
 +
|-
 +
|3
 +
|100 - 150
 +
|-
 +
|4
 +
|200 - 300
 +
|-
 +
|5
 +
|300 - 500
 +
|-
 +
|6
 +
|500 - 1000
 +
|-
 +
|7
 +
|> 1000
 +
|}
 +
 
 +
{| class="wikitable"
 +
|+Přibližná cena reklamního článku podle GPR
 +
|-
 +
|Srank
 +
|Cena
 +
|-
 +
|1
 +
|< 100
 +
|-
 +
|2
 +
|100 - 150
 +
|-
 +
|3
 +
|150 - 200
 +
|-
 +
|4
 +
|200 - 500
 +
|-
 +
|5
 +
|500 - 1000
 +
|-
 +
|6
 +
|> 1000
 +
|}
 +
 
 +
=== Ceny podle návštěvnosti ===
 +
Provozovatelé webů by měli být schopní poskytnout inzerentů o svých čtenářích alespoň základní informace. Kdo jsou, jaké informace je zajímají a které články byly nejoblíbenější. Přitom tu nejde o samotné jednotlivce ale spíše komunitu. Už jsem se setkal s případy, kdy mi firma, která měla zájem o reklamní článek na férovku řekla, že jí nezajímá 90% čtenářů, ale že tam mám 10% které potřebují.
 +
 
 +
Nezapomínejte na informace z [[Google Analytics]]. Potenciální zájemce bude chtít vědět odkazu chodí návštěvníci. Kolik lidí dokážete přitáhnout přes sociální sítě. Hodí se i množství odběratelů RSS kanálů.
 +
 
 +
Když dodáte kvalitní podklady lépe se smlouvá i o cenně. Ideální je, když dokážete odhadnout kolik lidí zhruba proklikne odkaz v článku. Běžně se tato hodnota pohybuje od 15 - 20%. Takže když si během 72 hodin přečte váš průměrný článek 1000 lidí, zhruba 150 klikne stačí to vynásobit nějakou rozumnou cenou za proklik. Ta se dá zjistit třeba z [[AdWords]], kam váš inzerent běžně inzeruje. Dejme tomu, že to bude 6 CZK. Vynásobeno rozumným koeficientem 0,6 to máme 3,6 * 150 a to je 540 CZK. Za napsání si naúčtujete třeba 160 CZK. Celkem tedy 700 CZK. V případě neshody můžete argumentovat, že oproti AdWords ušetří 40% a když nedostane 150 lidí, tak mu napříště dáte 20% slevu.
 +
 
 +
Vydělat můžete i dvakrát. Některé firmy, které shání tématickou reklamou jsou ochotné k článku pro čtenáře přihodit i slevový kupón, anebo některé interní informace. Vámi napsaný článek tak může být nejen zaplacený, ale mít i přidanou hodnotu pro vaše návštěvníky. V tomto případě se vyplatí dát i slevu za publikování článku.
 +
 
 +
Cenu může určovat i značka. Pokud vaše stránky jsou v oboru známé, můžete trvat na částce pod kterou nejdete. Tady stačí zaokrouhlovat na tisíce.
 +
 
 +
Další možnosti s kterými jsem se setkal, jak určit cenu za článek.
 +
* CPM, kterou web vydělává * 2 v CZK
 +
* CPC z PPC * odhadovaný počet prokliků
 +
* Průměrný počet přečtení * 1 v CZK
 +
 
 +
 
 +
== České Pay Per Post systémy ==
 +
 
 +
=== PlaCla ===
 +
[[PlaCla]] je nejstarším českým '''Pay Per Post''' systémem. Služba byla spuštěna začátkem roku 2009 a dodnes má dominantní postavení na trhu. Weby jsou přijímány do systému na základě ranků. Každý web musí splňovat kritéria [[Alexa Rank]] pod 10 milionů, [[Srank]] minimálně 3 a minimálně 20 publikovaných článků. Blogy musí být na vlastní doméně.
 +
 
 +
=== Posts Genius ===
 +
Systém [[Posts Genius]] byl spuštěn někdy v srpnu 2011. Už od začátku budil kontroverze kvůli svému sídlu v Londýně, ačkoliv se jednalo o projekt české společnosti. Na české poměry přišel se spoustou revolučních prvků. Ovšem nutnost být plátcem DPH spoustu lidí odradila.
 +
 
 +
=== KupČlánek ===
 +
[[KupČlánek]] byl spuštěn v lednu roku 2013. Na rozdíl od ostatních '''Pay Per Post''' systémů obsahuje i katalog copywiterů a překladatelů, které je možné si najmout.
 +
 
 +
=== PayPost ===
 +
[[PayPost]] je systém napojený na diskuzní fórum [[Webdeal]]. Ačkoliv je už funkční a připravený k spuštění z byrokratických důvodů je zatím v testovacím režimu.

Verze z 1. 2. 2013, 17:12

Pay Per Post (zkráceně PPP) je označení formy reklamy, kdy dostanete zaplaceno za publikování textu na vašich stránkách.

Princip fungování Pay Per Post

Pay Per Post je u nás známý jako "napiš reklamní článek a publikuj". Ve většině případů je kladen větší důraz na sílu zpětných odkazů, než na využití reklamního potenciálu. Takové "legální" prodávání zpětných odkazů. Často se jako důvod udává nedostatečný počet kvalitních blogů či magazínů a malá velikost trhu.

Trh mimo reklamní systémy

Mimo reklamní systémy je tento způsob reklamy poměrně rozšířený nejen u menších a středních webů. Publikování propagačních článků využívají i velké servery. Ovšem tady jde výslovně jen o publikování. Článek musí dodat inzerent.

U menších a středních webů většinou píše propagační články přímo majitel anebo někdo z redakce. Pokud jsou tématické, často jsou maskovány jako rozhovory, recenze anebo úvahy. Zvyšuje se tak jejich reklamní potenciál.

Určování ceny

Určování ceny u reklamního článků je občas celkem záludné. Samotní tvůrci obsahu často neumí přesně odhadnout sílu a naopak inzerenti nevědí, co mohou očekávat. Může tak vzniknout celkem paradoxní situace, kdy se ani jedné straně do toho nechce.

Ceny podle ranků

U menších webů se určuje cena podle teoretické síly zpětných odkazů z nich. Odkazy z článků mají větší váhu, ve většině případů jsou tématické a také zůstanou na webu natrvalo. Na cenu má vliv i lukrativnost oboru. Stále častěji se do konečné ceny promítá i Citation flow a Trust Flow - metrika MajesticSEO.

Přibližné určování ceny. Prosím berte jen orientačně.

Přibližná cena reklamního článku podle srank
Srank Cena
1 < 50
2 50 - 100
3 100 - 150
4 200 - 300
5 300 - 500
6 500 - 1000
7 > 1000
Přibližná cena reklamního článku podle GPR
Srank Cena
1 < 100
2 100 - 150
3 150 - 200
4 200 - 500
5 500 - 1000
6 > 1000

Ceny podle návštěvnosti

Provozovatelé webů by měli být schopní poskytnout inzerentů o svých čtenářích alespoň základní informace. Kdo jsou, jaké informace je zajímají a které články byly nejoblíbenější. Přitom tu nejde o samotné jednotlivce ale spíše komunitu. Už jsem se setkal s případy, kdy mi firma, která měla zájem o reklamní článek na férovku řekla, že jí nezajímá 90% čtenářů, ale že tam mám 10% které potřebují.

Nezapomínejte na informace z Google Analytics. Potenciální zájemce bude chtít vědět odkazu chodí návštěvníci. Kolik lidí dokážete přitáhnout přes sociální sítě. Hodí se i množství odběratelů RSS kanálů.

Když dodáte kvalitní podklady lépe se smlouvá i o cenně. Ideální je, když dokážete odhadnout kolik lidí zhruba proklikne odkaz v článku. Běžně se tato hodnota pohybuje od 15 - 20%. Takže když si během 72 hodin přečte váš průměrný článek 1000 lidí, zhruba 150 klikne stačí to vynásobit nějakou rozumnou cenou za proklik. Ta se dá zjistit třeba z AdWords, kam váš inzerent běžně inzeruje. Dejme tomu, že to bude 6 CZK. Vynásobeno rozumným koeficientem 0,6 to máme 3,6 * 150 a to je 540 CZK. Za napsání si naúčtujete třeba 160 CZK. Celkem tedy 700 CZK. V případě neshody můžete argumentovat, že oproti AdWords ušetří 40% a když nedostane 150 lidí, tak mu napříště dáte 20% slevu.

Vydělat můžete i dvakrát. Některé firmy, které shání tématickou reklamou jsou ochotné k článku pro čtenáře přihodit i slevový kupón, anebo některé interní informace. Vámi napsaný článek tak může být nejen zaplacený, ale mít i přidanou hodnotu pro vaše návštěvníky. V tomto případě se vyplatí dát i slevu za publikování článku.

Cenu může určovat i značka. Pokud vaše stránky jsou v oboru známé, můžete trvat na částce pod kterou nejdete. Tady stačí zaokrouhlovat na tisíce.

Další možnosti s kterými jsem se setkal, jak určit cenu za článek.

  • CPM, kterou web vydělává * 2 v CZK
  • CPC z PPC * odhadovaný počet prokliků
  • Průměrný počet přečtení * 1 v CZK


České Pay Per Post systémy

PlaCla

PlaCla je nejstarším českým Pay Per Post systémem. Služba byla spuštěna začátkem roku 2009 a dodnes má dominantní postavení na trhu. Weby jsou přijímány do systému na základě ranků. Každý web musí splňovat kritéria Alexa Rank pod 10 milionů, Srank minimálně 3 a minimálně 20 publikovaných článků. Blogy musí být na vlastní doméně.

Posts Genius

Systém Posts Genius byl spuštěn někdy v srpnu 2011. Už od začátku budil kontroverze kvůli svému sídlu v Londýně, ačkoliv se jednalo o projekt české společnosti. Na české poměry přišel se spoustou revolučních prvků. Ovšem nutnost být plátcem DPH spoustu lidí odradila.

KupČlánek

KupČlánek byl spuštěn v lednu roku 2013. Na rozdíl od ostatních Pay Per Post systémů obsahuje i katalog copywiterů a překladatelů, které je možné si najmout.

PayPost

PayPost je systém napojený na diskuzní fórum Webdeal. Ačkoliv je už funkční a připravený k spuštění z byrokratických důvodů je zatím v testovacím režimu.