Outbound link: Porovnání verzí

Z Seopedia
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka: Outbound link, zkráceně ''OBL'', česky odchozí odkaz, je označení zpětného odkazu, který vede z jedné webové stránky na jinou. Za odc…)
 
 
Řádka 6: Řádka 6:
  
 
Počet odchozích zpětných odkazů se sleduje z důvodu přenosu [[linkjuice]] a [[Google Page Rank]].
 
Počet odchozích zpětných odkazů se sleduje z důvodu přenosu [[linkjuice]] a [[Google Page Rank]].
 +
 +
Odchozí odkazy by měl každý webmáster pravidelně kontrolovat. Důvodů je hned několik.
 +
* Z nefunkčních zpětných odkazů mají návštěvníci pocit, že web je neaktualizovaný či nefunkční.
 +
* Vyhledávače se na weby s velkým počtem nefunkčních zpětných odkazů zvláště vedoucích na neexistující stránky dívají skepticky. Například při množství větším než 10% Google posílá varování do [[Google Webmaster Tools]].
 +
* Pokud [[doména]], na kterou jste dříve odkazovali, [[expirace domény|expiruje]] a zaregistruje si jí nový majitel, může na ní umístit [[phising]], [[malware]] anebo zavirované stránky. V tom okamžik se vaše stránky stávají nedůvěryhodné, protože odkazují na jiné které jsou nebezpečné (většinou i zablokované). To je velký problém, které je nutné co nejrychleji řešit už kvůli vašim návštěvníkům, které můžete dostat do problémů.

Aktuální verze z 27. 7. 2013, 17:21

Outbound link, zkráceně OBL, česky odchozí odkaz, je označení zpětného odkazu, který vede z jedné webové stránky na jinou.

Za odchozí zpětný odkaz pro vyhledávače se také považuje:

  • Odkaz z domény na subdoménu anebo z jedné subdomény na druhou subdoménu společné domény druhého řádu.
  • Odkaz z totožné domény bez http na zabezpečenou https.

Počet odchozích zpětných odkazů se sleduje z důvodu přenosu linkjuice a Google Page Rank.

Odchozí odkazy by měl každý webmáster pravidelně kontrolovat. Důvodů je hned několik.

  • Z nefunkčních zpětných odkazů mají návštěvníci pocit, že web je neaktualizovaný či nefunkční.
  • Vyhledávače se na weby s velkým počtem nefunkčních zpětných odkazů zvláště vedoucích na neexistující stránky dívají skepticky. Například při množství větším než 10% Google posílá varování do Google Webmaster Tools.
  • Pokud doména, na kterou jste dříve odkazovali, expiruje a zaregistruje si jí nový majitel, může na ní umístit phising, malware anebo zavirované stránky. V tom okamžik se vaše stránky stávají nedůvěryhodné, protože odkazují na jiné které jsou nebezpečné (většinou i zablokované). To je velký problém, které je nutné co nejrychleji řešit už kvůli vašim návštěvníkům, které můžete dostat do problémů.