Outbound link: Porovnání verzí
Z Seopedia
(Založena nová stránka: Outbound link, zkráceně ''OBL'', česky odchozí odkaz, je označení zpětného odkazu, který vede z jedné webové stránky na jinou. Za odc…) |
|||
Řádka 6: | Řádka 6: | ||
Počet odchozích zpětných odkazů se sleduje z důvodu přenosu [[linkjuice]] a [[Google Page Rank]]. | Počet odchozích zpětných odkazů se sleduje z důvodu přenosu [[linkjuice]] a [[Google Page Rank]]. | ||
+ | |||
+ | Odchozí odkazy by měl každý webmáster pravidelně kontrolovat. Důvodů je hned několik. | ||
+ | * Z nefunkčních zpětných odkazů mají návštěvníci pocit, že web je neaktualizovaný či nefunkční. | ||
+ | * Vyhledávače se na weby s velkým počtem nefunkčních zpětných odkazů zvláště vedoucích na neexistující stránky dívají skepticky. Například při množství větším než 10% Google posílá varování do [[Google Webmaster Tools]]. | ||
+ | * Pokud [[doména]], na kterou jste dříve odkazovali, [[expirace domény|expiruje]] a zaregistruje si jí nový majitel, může na ní umístit [[phising]], [[malware]] anebo zavirované stránky. V tom okamžik se vaše stránky stávají nedůvěryhodné, protože odkazují na jiné které jsou nebezpečné (většinou i zablokované). To je velký problém, které je nutné co nejrychleji řešit už kvůli vašim návštěvníkům, které můžete dostat do problémů. |
Aktuální verze z 27. 7. 2013, 17:21
Outbound link, zkráceně OBL, česky odchozí odkaz, je označení zpětného odkazu, který vede z jedné webové stránky na jinou.
Za odchozí zpětný odkaz pro vyhledávače se také považuje:
- Odkaz z domény na subdoménu anebo z jedné subdomény na druhou subdoménu společné domény druhého řádu.
- Odkaz z totožné domény bez http na zabezpečenou https.
Počet odchozích zpětných odkazů se sleduje z důvodu přenosu linkjuice a Google Page Rank.
Odchozí odkazy by měl každý webmáster pravidelně kontrolovat. Důvodů je hned několik.
- Z nefunkčních zpětných odkazů mají návštěvníci pocit, že web je neaktualizovaný či nefunkční.
- Vyhledávače se na weby s velkým počtem nefunkčních zpětných odkazů zvláště vedoucích na neexistující stránky dívají skepticky. Například při množství větším než 10% Google posílá varování do Google Webmaster Tools.
- Pokud doména, na kterou jste dříve odkazovali, expiruje a zaregistruje si jí nový majitel, může na ní umístit phising, malware anebo zavirované stránky. V tom okamžik se vaše stránky stávají nedůvěryhodné, protože odkazují na jiné které jsou nebezpečné (většinou i zablokované). To je velký problém, které je nutné co nejrychleji řešit už kvůli vašim návštěvníkům, které můžete dostat do problémů.