Cena za klik

Z Seopedia
Verze z 1. 2. 2013, 16:44, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: Cena za klik (anglicky ''Cost Per Click'', zkráceně CPC) je hodnota udávající kolik zaplatí inzerent za klik. Jedná se o oblíbený model, který využívají ne…)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Cena za klik (anglicky Cost Per Click, zkráceně CPC) je hodnota udávající kolik zaplatí inzerent za klik.

Jedná se o oblíbený model, který využívají největší reklamní systémy jako Google AdWords, Yahoo! Search Marketing, Microsoft adCenter anebo český Sklik, kdy inzerent platí částku podle atraktivnosti a konkurence.

Jeho historie sahá do roku 1996, kdy se objevil na v katalogu Planet Oasis, což byla vlastně desktopová aplikace, jakýsi rozcestník do internetu. Ve své době byl považován za kontroverzní a nesetkal se po zavedené s moc dobrým ohlasem, avšak o rok později už v něm inzerovalo přes 400 známých firem, které platily od 0,005 USD do 0,25 USD. Ovšem navíc se ještě platil poplatek za umístění.