Odkazové schéma

Z Seopedia
Verze z 4. 8. 2014, 23:36, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: Příručka Google pro webmástery definuje jako '''odkazové schéma''' weby, které se snaží manipulovat s Google Page Rank a ovlivnit tak pozice ve vyhledávač…)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Příručka Google pro webmástery definuje jako odkazové schéma weby, které se snaží manipulovat s Google Page Rank a ovlivnit tak pozice ve vyhledávači pomocí odkazů. Ve většině případů jsou tyto weby často poměrně složitě propojeny, aby se zvýšila efektivita sesbíraného linkjuice a zároveň co možná nejvíce zamaskovaly stopy.

Ačkoliv klasická výměna odkazů mezi dvěma weby je považována Google za porušení jejich pravidel, tak se o odkazovém schématu dá jen těžko mluvit. Struktura výměny je A ↔ B (A odkazuje na B a B následně zpět na A). Důvodem je přílišná jednoduchost.

Mezi primitivní odkazové schéma je považována výměna odkazů s účelem posílit nový web. Majitel vlastní dva weby A a C. Domluví se s majitelem webu B, že když na něj odkáže on posílí jeho druhý web. Struktura výměny pak bude A → B → C.

Pyramidové schéma

Toto schéma bylo velice oblíbené v minulých letech. Skládá se s více pater (tier), ta nejnižší jsou méně kvalitní, většinou automaticky tvořené stránky – scraper site. Často jsou tyto weby postavené na službách zdarma, kde si můžete vytvořit web 2.0. Odkazy získávají převážně automaticky různou formou spamu. Toto patro odkazuje na vyšší, které už obsahuje kvalitnější obsah. Z něj pak vedou odkazy na samotnou stránku, kterou chceme posílit. Samozřejmě jednotlivých pater může být ještě více. Většinou od nejméně kvalitního až po weby, které jsou k nerozeznání od skutečných.