Anchor text

Z Seopedia
Verze z 15. 8. 2013, 20:58, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: '''Anchor text''' (anglicky ''anchor text'', ''link label'', ''link text'' anebo nesprávně ''link title'') je viditelná klikatelná část zpětného odkazu na strán…)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Anchor text (anglicky anchor text, link label, link text anebo nesprávně link title) je viditelná klikatelná část zpětného odkazu na stránce. Z pohledu HTML se jedná o text mezi párovým tagem a viz. následující příklad:

<a href="http://domena.tld/stranka.html">Toto je Anchor text</a>

Anchor texty jsou důležitou součástí linkbuildingu. Popisují totiž stránku na kterou odkaz směřuje. Mají tedy podstatný vliv na váhu klíčových slov pro vyhledávače. Vzhledem k tomu, že se využívají i pro navigaci v rámci webu, měly by jste na správný obsah anchor textů myslet i při návrhu struktury.

Díky anchor textům lze ovlivnit vnímání stránky vyhledávači natolik, že samotné klíčové slovo v anchor textu se vůbec nemusí nacházet na cílové stránce a přesto se na něj stránka zobrazí v SERP. Tato vlastnost se využívala u takzvaných Google bomb.

Kvůli velkému vlivu na pořadí v SERP a častému velkému nárůstu kupovaných odkazů, přistoupil Google k razantnímu kroku. V dubnu 2012 vydal algoritmus Penguin, který hledá potenciálně umělé odkazy. Ty se právě často vyznačují stejným anchor textem. Dále se rozhodl k nim jinak přistupovat. Aby se naplno projevila jejich sílu musí mít web dobrý odkazový profil.