Landing page

Z Seopedia
Přejít na: navigace, hledání

Landing page (v zahraničí se setkáte i s pojem lead capture page, slangově také lander) je z pohledu online marketingu samostatná webová stránka, jejíž vzhled je co možná nejvíce přizpůsoben k přesvědčení zákazníka, který přišel z nějakého zdroje, kde běží samotná propagace. Může se jednat například o přístup z PPC reklamy, sociálních sítí anebo i o výsledky vyhledávače. Účelem je buď přímo prodat produkt/službu anebo aby návštěvník učinil nějakou akci (přihlásil se k odběru novinek e-mailem, SMS, vyplnil formulář atd.).

Landing page ve valné většině případů zobrazuje konkrétní produkt či službu, která má být nabídnuta na základě reklamní kampaně. Z pohledu samotné reklamní kampaně, tak landing page přímo navazuje na samotný inzerát, vyhledávání anebo jen jednoduchý odkaz a to ne jen tématicky, ale i graficky anebo psaným projevem.

Příklad

Na Facebooku probíhá reklamní kampaně na předprodej pokračování počítačové hry Papouščí války. Součástí je losování o ceny. Na Facebooku se začne zobrazovat reklama: "Země papoušků je opět ohrožena. Z temnot povstal nový nepřítel! Buď u toho jako první a vyhraj hodnotné ceny." Když na reklamu potenciální zákazník klikne dostane se na Landing Page, která jej má v rychlosti dostat do obrazu, pustí si neuvěřitelný trailer a je mu nabídnuta předregistrace, kterou když do půlnoci učiní bude zařazován do slosování o hodnotné ceny a návštěvu vývojářského centra.