Alexa Rank: Porovnání verzí

Z Seopedia
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka: Alexa Rank je metrika, kterou využívá společnost Alexa Internet Inc. Původně to měl být základní kámen pro revoluční vyhledávač, postavený na [[socia…)
 
 
Řádka 30: Řádka 30:
  
 
Měl by započítávat i lidi, kteří nemají nainstalovaný Alexa toolbar. Zkoušel jsem to, výsledky jsou rozporuplné. Efekt se dostavil, ale čekal by jsem větší.
 
Měl by započítávat i lidi, kteří nemají nainstalovaný Alexa toolbar. Zkoušel jsem to, výsledky jsou rozporuplné. Efekt se dostavil, ale čekal by jsem větší.
 +
 +
=== Vliv internetové gramotnosti ===
 +
 +
Lidé, kteří jsou na internetu nováčci a nebudou používat jiný prohlížeč něž Internet Explorer či jakýkoliv doplněk do něj, by se teoreticky nikdy neměli podílet na hodnocení Alexa internetových stránek, které navštíví. Naopak technicky zdatní lidé, využívající různé doplňky či prohlížeče, se na hodnocení podílejí daleko častěji. Proto stránky s tématikou IT mají vždy výhodu před stránkami určenými pro [[BFU]].

Aktuální verze z 18. 12. 2012, 12:43

Alexa Rank je metrika, kterou využívá společnost Alexa Internet Inc. Původně to měl být základní kámen pro revoluční vyhledávač, postavený na sociálních rancích. Je nutné podotknout, že když Brewster Kahle a Bruce Gilliat s touto myšlenkou přišli, byly devadesátá léta a o dnešních sociálních sítích nikdo ani neuvažoval. Data měl shromažďovat Alexa Toolbar, což byla vlastně lišta do prohlížeče. Ten uživatelům ukazoval data jako poslední aktualizaci stránky, množství podstránek, počet odkazů na ní atd. Hodně lidí si jej oblíbilo díky zabudovanému blokování popup reklam.

Hodnota Alexa Ranku

Alexa rank na základě získaných dat z toolbarů a zřejmě i dalších zdrojů (spekuluje se například o DNS) vytváří žebříček stránek. Umístění v žebříčku je pak samotný Alexa Rank. Pokud má stránka 120, je 120tou nejnavštěvovanější stránkou na světě podle dat, co sesbírala společnost Alexa Internet Inc.

Hodnota Alexa rank a všechny další informace se vztahují výhradně k doméně druhého řádu.

Alexa rank se vypočítává jako průměr za 3 měsíce. Proto je u webů s nižším Alexa rankem uváděn průměr za 7 dní, měsíc a 3 měsíce. Je nutné na to brát ohled v případě expirovaných domén.

TOP 100 tisíce

Všechny výsledky do hodnoty 100 tisíc se dají považovat za celkem důvěryhodné. Nikdy se mi nestalo, že by stránka s hodnotou alexa pod 100 tisíc neměla žádnou návštěvnost. Se stále klesajícím číslem navíc roste i přesnost sociálních dat.

Data nad 1 milion

Cokoliv co je nad 1 milionem můžete považovat za velice nedůvěryhodné a nepřesné. Takovéto domény mohou mít návštěvnost v počtu jednotek lidí za týden, ale také třeba několik tisíců za den. Existují opravdu extrémní rozdíly způsobené nedostatky ve sběru dat. Pokud můžete vždy hledejte jiný způsob jak zjistit návštěvnost webu.

Kontroverze

Kolem hodnoty alexa ranku vzniklo hodně kontroverze. Ačkoliv často může statisticky působit jako dobrý ukazatel (zvláště když máte k dispozici větší množství podobných webů) ve skutečnosti jí lze snadno zmanipulovat. Dalším problémem je, že uživatelé s Alexa Toolbarem mají problém vstoupit na některé stránky. Alexa Toolbar je totiž mnoha provozovateli webů považován za spyware sloužící k získávání dat. Dále jsou tu výrobci antispyware, kteří jej blokují.

Zmanipulování hodnoty Alexa Rank

Pokud toužíte po nižší hodnotě Alexa Rank stačí, když budete mít nainstalovaný Alexa Toolbar ve více prohlížečích a pravidelně přistupovat na vaše stránky (bavíme se zde o 1 přístup za hodinu z každého prohlížeče). Při hodnotách nad 1 milion uvidíte do týdne znatelné zlepšení.

Dalším efektivním zlepšením je vložit si na stránky měřící kód Alexa, který najdete na následující URL:

http://www.alexa.com/siteowners/widgets

Měl by započítávat i lidi, kteří nemají nainstalovaný Alexa toolbar. Zkoušel jsem to, výsledky jsou rozporuplné. Efekt se dostavil, ale čekal by jsem větší.

Vliv internetové gramotnosti

Lidé, kteří jsou na internetu nováčci a nebudou používat jiný prohlížeč něž Internet Explorer či jakýkoliv doplněk do něj, by se teoreticky nikdy neměli podílet na hodnocení Alexa internetových stránek, které navštíví. Naopak technicky zdatní lidé, využívající různé doplňky či prohlížeče, se na hodnocení podílejí daleko častěji. Proto stránky s tématikou IT mají vždy výhodu před stránkami určenými pro BFU.