Google Penguin

Z Seopedia
Verze z 11. 10. 2013, 00:12, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: '''Google Penguin''' je označením algoritmu, který využívá Google k určování stránek, které porušuji jeho pravidla pro webmástry. Cílí na [[Black Hat …)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Google Penguin je označením algoritmu, který využívá Google k určování stránek, které porušuji jeho pravidla pro webmástry. Cílí na Black Hat linkbuilding, zejména nákup zpětných odkazů a jejich nepřirozenému budování.

Historie

Algoritmus Google Penguin byl ohlášen 24. dubna 2012.

Penguin 1.0 - Zasáhl přibližně 3,1% anglických stránek a 3% dalších nejpoužívanějších (Němčina, Čínština, Arabské jazyky). Některé jazyky byly údajně zasaženy až přes 10% (Polština). V České republice bylo jen několik výjimečných případů.


Jak se Google Penguin projevuje

Penalizovaná stránka se přestane zobrazovat v SERP na určitá klíčové slovo. Zároveň dorazí majiteli informační zpráva přes Google Webmaster Tools. Penalizaci samozřejmě doprovází i snížená návštěvnost z Google.

Odstranení penalizace

Existují celkem tři způsoby jak se zbavit penalizace algoritmu Google Penguin.

Odstranění nepřirozených odkazů

Majitel penalizované stránky musí najít a odstranit převážnou většinu odkazů, které Google označuje jako nepřirozené. Funguje také označení podezřelých odkazů atributem nofollow. Cílem tedy je vyčistit odkazový profil.

Určení závadných zpětných odkazů nemusí být snadné. Můžou totiž být prakticky jakékoliv. Vzhledem k fungování algoritmu Google Penguin jsou to však nejčastěji odkazy, které mají text ve formě klíčového slova, na které je stránka penalizována. Dále se doporučuje hledat odkazy ze stránek, které mají Google Page Rank 0. U nich se dá předpokládat penalizace například za prodej zpětných odkazů.

Obecný postup tedy je:

  • Dohledat všechny odkazy v Google Webmaster Tools.
  • Zjisti si Google Page Rank stránek.
  • Automaticky či manuálně projít potenciálně špatné stránky. Soustředíme se zvláště na weby s obsahem nevalné kvality.
  • Odkazy ze stránek odstraníme, popřípadě napíšeme slušný email se žádostí o odstranění odkazů.
  • Požádáme o znovuposouzení stránek v Google Webmaster Tools.

Při této metodě přijdeme o zpětné odkazy, které mohou využívat další vyhledávače.

Zlepšení odkazového profilu

Jednou z metod je i získání kvalitních zpětných odkazů z autoritativních webů. Popřípadě "naředění" odkazového profilu, tak aby vypadal přirozeněji. Následně požádáme o znovuposouzení stránek.

Využití Google disavow tools

Google disavow tools je nástroj pomocí kterého se můžeme distancovat od určitých zpětných odkazů. Jednoduše řečeno označíme zpětné odkazy, které chceme aby Google ignoroval. Tato metoda je poměrně nebezpečná, protože můžeme přijít i o odkazy, které Google považuje pro nás za přínosné a velice silné. Musíme si tedy být stoprocentně jistí, co vlastně děláme.

Po použití Google disavow tools, je nutné požádat o nové posouzení stránek. Nemusí se to vždy podařit na první pokus.