Zpětný odkaz

Z Seopedia
Verze z 15. 12. 2012, 01:17, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: Zpětný odkaz je reference na stránku, či jakýkoliv jiný druh informací. V SEO za zpětný odkaz považujeme převážně ten aktivní, na který se dá klikno…)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Zpětný odkaz je reference na stránku, či jakýkoliv jiný druh informací. V SEO za zpětný odkaz považujeme převážně ten aktivní, na který se dá kliknout a má zároveň atribut se směřováním (obsahuje href). Je základním stavebním kamenem linkbuildingu.

Aktivní odkaz

Klasický aktivní odkaz v HTML kódu vypadá následovně:

<a href="http://domena.tld/stranka.php" title="Popis obsahu doména.tld">Doména</a>

Po kliknutí na Doména se dostaneme na URL v parametru href.

Textový odkaz

Textové odkazy jsou nejrozšířenější a dalo by se říct, že přidávají sílu odkazované stránce ve vyhledávání.

Co je nejdůležitější?

  • Obsah mezi značkami <a> a </a>.
  • Obsah v parametru title.
  • Text, který obklopuje samotný odkaz.

Nofollow

Google vytvořil parametr rel, který můžeme vložit do odkazu. Postupem času jej ale začali využívat i další vyhledávače. Pomocí tohoto atributu ovlivňujeme váhu odkazu a zároveň i chování robota vyhledávačů.

Může mít následující parametry

  • follow (implicitně) - Tato hodnota říká robotovi, že má odkaz následovat.
  • nofollow - Říkáme robotovi, že odkaz nemá následovat.

Upozornění: V současné době už má tento parametr pro vyhledávače pouze doporučující charakter a jak se nakonec zachovají záleží pouze na jejich algoritmu.


Google Yahoo! Bing Seznam
Ovlivňuje SERP Ne Ne Ne Ne
Následuje odkaz Ano Ano Ano ???
Indexuje stránku Pokud nemá noindex ??? Ne Pokud nemá noindex

// Tato tabulka obsahuje stará data a je nutné jí opravit podle aktuálních informací

Javascript

Pomocí javascriptu jde vložit na stránku odkaz také. Google i Seznam jej ve většině případů umí najít a správně vyhodnotit, ovšem není třeba přeceňovat jejich schopnosti. Vše jde udělat dostatečně složitě, aby to robot prostě nedokázal procrawlovat. Pokud musíte na stránku vkládat odkazy javascriptem zbytečně si to nekomplikujte. Za určitých okolností, totiž může odkaz schovaný pomocí javascriptů připomínat Black Hat SEO.

Grafický odkaz

Jako odkaz se dá použít i obrázek. Stačí jej obalit do a značek. Dříve se takto dělalo například menu s tlačítky. Vyhledávače to dodnes respektují. Právě tady se projeví síla atributu title.

Ovšem HTML toho umí i více. Dá se totiž využít obrázková klikací mapa. Pomocí ní jde na jeden obrázek umístit více klikacích oblastí. Přiznám se, že si celkem nejsem jistý jak se s tím v dnešní době dokáže vyhledávač vypořádat, ale počítám, že důležitý bude určitě atribut title.

Multimediální odkaz

Odkaz se dá vložit například do FLASH. Přiznám se, že jsem s tím zas tak moc neexperimentoval.

Odkazy v dokumentech

Na internetu se běžně nachází dokumenty ve formátu PDF anebo DOC. Google s nimi nemá nejmenší problém a chová se k nim podobně jako k velkým HTML stránkám. Tedy pokud nepřesáhnou velikost 3000 slov (k větším se přistupuje individuálně // zkusím doplnit později //). K odkazům v nich se přistupuje zhruba stejně.

Pokud na internet umísťujete dokumenty, pokuste se k nim vyplnit všechny dostupné informace.

Neaktivní odkazy

Mimo aktivních odkazů se dají běžně najít i neaktivní. Prostě textová zmínka. Pokud jsou ve formátu http://domena.tld/adresar/soubor.pripona, považují se za prospěšné jako reference. Samozřejmě aktivní by byl určitě lepší, ale ne vždy to jde. Navíc u nás mají zvláště velká média ve zvyku odkazovat právě touto formou. Nevím jak je na tom Seznam, ale Google tyto odkazy určitě bere.