Lead generation
Lead generation (zkomoleně čechoangličtinou generování leadů) je proces vytváření kontaktů, které mohou vést k prodeji. Ve spojitosti s marketingem je někdy také označován jako vytváření zájmu potenciálních zákazníků o produkt. Může se jednat například o telemarketing, propagace přes sociální sítě anebo i SEO.
Lead generation marketing
Jedná se o formu marketingu, který má v uživatelích vytvářet zájem zboží či službu. Oproti běžné reklamě, která je pasivní se snaží o aktivní přístup. Využívá kanály, které mohou aktivně oslovovat potenciálního zákazníka a motivovat ho k tomu, aby měl o produkt či informace o něm sám zájem. Důležitým znakem je, že zákazník je předem vytipován podle nějakých kritérii. Například už někde jinde projevil zájem o podobný produkt, odebírá tématický newsletter anebo jen přišel na stránky na specifické klíčové slovo. S takovýmto člověkem se pak pracuje daleko lépe, protože mu můžeme nabídku "upravit na mírů".
Lead generation marketing se také lépe měří a vyhodnocuje. Následná kampaň může být více efektivní a také se dají spočítat konkrétní náklady, dokonce i předpokládat návratnost.