Referral marketing
Z Seopedia
Verze z 11. 7. 2014, 00:30, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: '''Referral marketing''' je metoda propagace služby anebo produktu, která cílí na nové zákazníky prostřednictvím word of mouth (doporučování). Úkolem ''…)
Referral marketing je metoda propagace služby anebo produktu, která cílí na nové zákazníky prostřednictvím word of mouth (doporučování). Úkolem referral marketingu je analyzovat takováto doporučování a co nejvíce motivovat stávající zákazníky anebo fanoušky k dalšímu doporučování.
Online referall marketing využívá možnosti digitálního marketingu zvláště k hromadění informací. Snaží se získat co možná nejvíce dat o chování zákazníka, jeho zvycích a o něm samotném. Nejčastěji se využívá technologie cookies v prohlížečích. Na rozdíl od offline referall marketingu dokáže získat daleko více informací.
Offline referall marketing využívá například různé zákaznické karty (například Tesco club card) anebo reklamní plakáty s QR kódem.