Banner

Z Seopedia
Verze z 11. 7. 2014, 00:27, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: '''Banner''' neboli také web banner je forma internetové reklamy. Jedná se o grafickou plochu, která se umísťuje na webovou stránku za ú…)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Banner neboli také web banner je forma internetové reklamy. Jedná se o grafickou plochu, která se umísťuje na webovou stránku za účelem získání návštěvníků prostřednictvím prokliků a/nebo propagace značky, kdy se preferují imprese.

Bannerová reklama je postavena na myšlence tradiční offline reklamy jako jsou billboardy. Na rozdíl od nich se však dá pracovat s daty, které o zákazníkovi víme a průběžně získáváme. V případě reklamních systémů, které prostřednictvím reklamních ploch návštěvníka delší dobu sledují mu mohou připravit reklamu podle jeho zájmů a zvyků. Proto je bannerová reklama velice efektivní pro remarketing.

Největší reklamní sítí na světe, poskytující prostor pro bannerovou reklamu je AdWords/AdSense. Největší českou společností je Sklik.

Historie

Mezi první, kdo začal nabízet bannerovou reklamu, byla společnost Prodigy, kteoru vlastnili společnosti IBM a Seers. V osmdesátých letech propagovala právě Seers. Ačkoliv byla Prodigy první reklamní společností nabízející bannery nedokázala se prosadit a vydělávat peníze.

Bannery od Prodigy ovšem postrádaly jednu důležitou vlastnost. Nedalo se na ně klikat. Takovéto reklamní plochy přinesla až společnost Global Network Navigator (GNN) v roce 1993 a prezentovala je právě pod názvem banner ad. Jejim prvním inzerentem byla právnická kancelář sídlící v Sylicon Valley Heller, Ehrman, White, & McAuliffe.

Prvním webová stránka, která začala hromadně nabízet reklamní plochy formou bannerů, byl magazín HotWired. První banner si koupila společnost AT&T 27. října 1994. Magazín měl velké množství inzerentů a jako první jim nabízel reporty s hodnotou click through rate (míru prokliku).

Velikosti bannerů

Organizace Interactive Advertising Bureau vydala standardy pro velikosti bannerů. Ovšem mimo tyto základní se často kvůli poptávce používají i další větší formáty.

Název Šířka Výška Poměr stran
Obdelníky
Medium Rectangle 300 250 1.2
Square Pop-Up 250 250 1
Vertical Rectangle 240 400 0.6
Large Rectangle 336 280 1.2
Rectangle 180 150 1.2
3:1 Rectangle 300 100 3
Pop-Under 720 300 2.4
Horizontální
Full banner 468 60 7.8
Half banner 234 60 3.9
Micro bar 88 31 2.84
Button 1 120 90 1.33
Button 2 120 60 2
Vertical banner 120 240 0.5
Square button 125 125 1
Leaderboard 728 90 8.09
Vertikální
Wide skyscraper 160 600 3.75
Skyscraper 120 600 5
Half page ad 300 600 2


Bannerová slepota

Je běžným jevem, že se po čase naučí pravidelný uživatel internetu do určité míry bannery podvědomě ignorovat. Což vede k postupnému snižování míry prokliku. Inzerenti na to reagují agresivnější grafikou anebo přizpůsobují vzhled bannerů, tak aby co možná nejvíce zapadli do stránky.

Více informací najdete v článku bannerová slepota.

Blokování reklam

Aby dosáhli inzerenti zvýšení míry prokliku, upravují inzerenti své reklamní plochy k větší výraznosti. Často se využívá rychlých animací anebo výrazných barev. Někteří poskytovatelé prostoru pro reklamu umožňují inzerentům vkládat i interaktivní reklamu, která reaguje například na přejetí myši. Takováto reklama může spustit video anebo zvuk.

Z těchto důvodů vznikají programy, většinou rozšíření do internetových prohlížečů, které umožňují reklamu blokovat. Místo ní tak na stránce zůstanou jen prázdná místa.

Mezi nejoblíbenější takováto rozšíření patří Adblock.

Další hesla