Egobait

Z Seopedia
Verze z 7. 9. 2013, 18:06, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: '''Egobait''' je pojem převážně skloňovaný v souvislosti s link baitingem, tedy formou linkbuildingu, kde se snažíme upoutat pozor…)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Egobait je pojem převážně skloňovaný v souvislosti s link baitingem, tedy formou linkbuildingu, kde se snažíme upoutat pozornost určité skupiny lidí. Egobaiting cílí na konkrétní osoby anebo firmy. Mimo linkbuildingu se také hojně využívá na sociálních sítích. Zvláště dobře funguje na Twitter, kde pozitivní reference vede k retweetu.

Cílený egobaiting se začal rozšiřovat v roce 2013, kdy si většina firem hlídá svůj profil například prostřednictvím služeb jako Google alerts anebo Talkwalker. Lidé, co mají na starosti marketing většinou hbitě reagují na nově vytvořené články a zvláště ty povedené klidně sdílí na sociálních sítích. Zvláště vydařené texty se pak dají použít i jako reference pro Wikipedii.

Nejpoužívanější formy

Mezi nejpoužívanější formy už roky patří žádost o rozhovor. Prostě si vyberete někoho zajímavého a požádáte jej emailem zdali by s vámi neudělal rozhovor. Zašlete mu několik otázek, počkáte až na ně odpoví a následně uděláte článek o jeho službě s využitím rozhovoru. Často se ten dotyčný pochlubí na sociálních sítích, svém osobním blogu anebo v případě služby se můžete dostat například do rubriky "Napsali o nás"

Důležité je vypsat všechny fakta.

  • Kde bude článek publikován.
  • Určit nějaký časový rámec. Kdy bude článek publikován a do kdy potřebujete odpovědi.
  • Jasně napsat, že na některé otázky odpovídat nemusí, anebo si může libovolnou přeformulovat.
  • Nabídnout možnost článek ještě zkontrolovat před publikování.

Negativní egobaiting

Existuje samozřejmě i odvrácená strana pro ty, kteří mají doslova hroší kůži a nebojí se o svou pozici. Na internetu není problém někoho online konfrontovat prostřednictvím článku na blogu. Často to přivede daleko více pozornosti než klasický egobait.

I zde však platí několik základních pravidel.

  • Čím je mezi vámi větší propast tím bude efekt menší. Konfrontovat herce anebo politika nebude mít takový efekt jako svého konkurenta v oboru. Pokud použijete věcné podložené argumenty může to opravdu být zajímavé i z obchodního hlediska.
  • Nesnažte se někoho napadat a přitom se tvářit neutrálně. To nefunguje.
  • V případě, že chcete vyvolat diskuze a komentáře i jinde musíte pokládat více otázek než odpovědí.
  • Útok na slabšího vás pasuje do role padoucha naopak zastat se slabších může vést k sympatiím.
  • Co se jednou dá na internet, to už tam zůstane na vždy. V budoucnu vám to může ublížit.