Link bait: Porovnání verzí
(Založena nová stránka: '''Link bait''' (neboli návnada na odkazy) je speciálně vytvořený obsah, který má nalákat návštěvníky k dalšímu šíření obsahu formou…) |
(→Co potřebuje link bait obsah) |
||
Řádka 25: | Řádka 25: | ||
V zahraničí jsou oblíbené různé [[ebook|ebooky]], které komplexně řeší nějaký problém anebo jsou návodem. Ve většině případů jsou placené, ale postupem času jak se šíří zdarma mezi lidmi anebo ztrácí na aktuálnosti je jejich autoři dávají zdarma například za email, který použijí k další propagaci. Velké firmy si podobný materiál nechávají psát od známých osobností. Ve většině případů je tvoří [[ghostwriting|ghostwriteři]]. | V zahraničí jsou oblíbené různé [[ebook|ebooky]], které komplexně řeší nějaký problém anebo jsou návodem. Ve většině případů jsou placené, ale postupem času jak se šíří zdarma mezi lidmi anebo ztrácí na aktuálnosti je jejich autoři dávají zdarma například za email, který použijí k další propagaci. Velké firmy si podobný materiál nechávají psát od známých osobností. Ve většině případů je tvoří [[ghostwriting|ghostwriteři]]. | ||
− | == Co potřebuje link bait | + | == Co potřebuje pro link bait == |
Existuje několik obecných pravidel či spíše doporučení, které je třeba dodržovat pro zvýšení efektu. Ovšem důležitá je zejména originalita. | Existuje několik obecných pravidel či spíše doporučení, které je třeba dodržovat pro zvýšení efektu. Ovšem důležitá je zejména originalita. | ||
Aktuální verze z 15. 8. 2013, 21:31
Link bait (neboli návnada na odkazy) je speciálně vytvořený obsah, který má nalákat návštěvníky k dalšímu šíření obsahu formou odkazování. Cílem tedy je, aby lidé tvořili zpětné odkazy. Ve většině případů se jedná o virální obsah jehož účelem je propagovat jiný obsah ať už přímo anebo skrytě.
Obsah
Různé druhy link bait
Existuje několik základních druhů osvědčených link baitů. Pro zvýšení efektu se většinou různě kombinují.
Informace
Poskytování informací, které jsou pro čtenáře velice vzácné, anebo užitečné. Převážně se jedná o tipy a triky, anebo podělení se o zkušenosti nějaké zkušení či známé osobnosti.
Novinky
Poskytovat čerství obsah novinářskou formou ať už přímo z dějství anebo prostřednictvím dalších informačních médií. Oblíbený je agregovaný obsah s komentáři od zkušených lidí z oboru.
Humor
Vtipné obrázky či historky dokáží spoustu lidí nadchnout natolik že se o obsah podělí. Hodně oblíbené jsou komiksy, karikatury a smyšlené příběhy.
Negativní přístup
Zlé, škodolibé anebo nepřátelské podání informací či porušování obecných etických norem. Lidé takovýto obsah sdílí z různých důvodů. Dá se tak zasáhnout zajímavá cílová skupina, které běžně virální obsah ignoruje.
Infografika
Poměrně oblíbená forma jak nalákat návštěvníky. Některé infografiky se staly doslova světovým hitem (znázornění dluhu USA).
Užitečné rozšíření pro stránky
Některé společnosti vydávají rozšíření oblíbených CMS, které si pak vkládají převážně blogeři na stránky. Tyto rozšíření v sobě mají odkaz na autora či jinou stránku.
Vysoce unikátní obsah
V zahraničí jsou oblíbené různé ebooky, které komplexně řeší nějaký problém anebo jsou návodem. Ve většině případů jsou placené, ale postupem času jak se šíří zdarma mezi lidmi anebo ztrácí na aktuálnosti je jejich autoři dávají zdarma například za email, který použijí k další propagaci. Velké firmy si podobný materiál nechávají psát od známých osobností. Ve většině případů je tvoří ghostwriteři.
Co potřebuje pro link bait
Existuje několik obecných pravidel či spíše doporučení, které je třeba dodržovat pro zvýšení efektu. Ovšem důležitá je zejména originalita.
Nadpis
Nadpis je nejdůležitější částí. Jednak musí zaujmout návštěvníka a také se bude vyskytovat jako text vedle odkazu či přímo anchor text. Nadpis tedy musí motivovat člověka k přečtení článku a zároveň ke kliknutí na odkaz. Což není vždy jednoduché skloubit dohromady. Pomocí vhodného nadpisu se také upravuje pravděpodobnost, že zaujme určitou cílovou skupinu
Výzkum
Velkou částí link baitingu je výzkum a analýza. Musí celý proces předcházet a být i jeho součástí. Velmi důležité je například kdy celou akci spustit a v kterou dobu jí nejvíce propagovat.
Vizualizace
Vzhled není důležitý jen u infografiky ale i článku. Doprovodné obrázky, odsazení textu anebo mezery mezi řádky jsou podstatné. Je nutné brát v úvahu nejen různá rozlišení ale i responzivní design pro mobilní zařízení.
Udavači trendů
Udavač trendů je člověk, který ať cokoliv nasdílí tak se to začne šířit. Nemusí mít zástupy fanoušků, prostě jsou lidé, kteří to umí. Je nutné si udělat seznam takovýchto lidí a ty pak požádat o spoluprací.